De vliegreis en Auckland - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Esra Daniel Westende - WaarBenJij.nu De vliegreis en Auckland - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Esra Daniel Westende - WaarBenJij.nu

De vliegreis en Auckland

Blijf op de hoogte en volg Esra Daniel

01 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Mechanics Bay

Hey allemaal, tijd voor m'n eerste blog! Laat ik bij het begin beginnen. De vlucht bestond dus eigenlijk uit 3 vluchten, eerst naar Dubai, toen Perth en uiteindelijk Auckland. Met stops erbij was ik zo'n 28 uur onderweg. Gelukkig vind ik vliegen hartstikke leuk, voornamelijk het opstijgen en landen en dat moest ik een hoop keer doen. De eerste 2 vluchten waren met een Airbus A380-800, momenteel het grootste lijnvliegtuig ter wereld. Man, wat is dat een joekel (het heeft 2 verdiepingen, 16 deuren en heetwater douches voor 1e klas). Ik had een tv'tje in de stoel voor me, en Sep je had gelijk er was geen internetverbinding en dus geen Netflix. Wél meer dan 500 films, een hele hoop series, muziekzenders, live vluchtverslag, enz. Daarnaast kreeg ik een koptelefoon, kussen en deken dus top top top. Ik heb niet zoveel van Dubai kunnen zien omdat we aan de verkeerde kant langs het centrum vlogen, wel nog net een glimp van de Burj Khalifa toen we naar de gate taxieden, maar die is ook niet zo moeilijk te missen. ;) In Australië en Nieuw-Zeeland doen ze zo moeilijk bij de douane als wordt beweerd, maar zonder m'n mondharmonica's kwam ik er toch langs en was ik in Auckland...

Het eerste wat me opviel was de hitte en de tropische planten. Overal palmbomen en hoge gebouwen. Met de Skybus ben ik naar het centrum gegaan, maar het was nog te vroeg om in te checken dus ben ik eerst maar eens langs Starbucks gegaan. De eerste dag heb ik verder een beetje de stad verkend en gechild in een heel mooi park vlak bij m'n hostel. Er was een Maori festival gaande in de haven, daar heb ik ff genoten van een inheems openlucht concert. Die avond heb ik een vega kebab dinges gehaald. Ik had een flinke jetlag (het slapen in het vliegtuig werkte ook niet echt) dus had ik geen zin in koken. Ik ben vroeg naar bed gegaan. Zondag ben ik iets strategischer zoekend de stad in gegaan. Ik heb een Travel Sim gekocht, dit is m'n nieuwe nummer: +64 2 1170 6853. Verder heb ik boodschappen gehaald en Spaghetti alla Pomodori saus gemaakt jaja (zie foto's). Het hostel heeft gewoon een keuken met gas en alles en zelfs een wasserette. Weer ben ik op tijd naar bed gegaan en niet uit, het is namelijk ontzettend duur om uit te gaan en daarnaast ben ik hier voor de natuur. Vandaag is het maandag. Lekker vroeg opgestaan om een beetje in het ritme te komen. Ik heb in een Outdoor store m'n Stove, gas, Lighter en Insect repellant gekocht, dus ik ben nu helemaal 'set' voor m'n reis met Stray. Vanavond is de kennismakingsborrel en morgenochtend vertrekken we. Ik heb er zin in!

• 01 Februari 2016 - 02:15

Loet Van 't Westende:

Wow Esra, de reis alleen is al een complete vakantie!!
    Zo te lezen (en te horen) heb je alles op orde, dat doe ik je niet na.
    Heel veel plezier. XXX

• 01 Februari 2016 - 08:59

Diny Sollart:

fijn om wat te horen van je esra. Wat een lange reis, hoop dat je nu kan genieten van al het natuurschoon om je heen. liefs van oma diny

• 01 Februari 2016 - 09:10

Karin:

Hé, Esra, wat een spannende eerste paar dagen! Heel leuk om te lezen. Benieuwd naar het vervolg van je reis...

• 01 Februari 2016 - 10:05

Fabian:

Succes en heel veel plezier, maar dat moet zeker lukken daar in Nieuw Zeeland weet ik uit ervaring :-) En insect repellent heb je in het noorden nooit genoeg van! Probeer iets te vinden dat werkt tegen Sandflies.. Die blijven nog weken jeuken....

• 01 Februari 2016 - 13:28

Gitte:

Eski
    nice!!!!!.....je foto's en verslag...als het goed is lig je nu lekker uit te rusten van de Stray borrel...hoop het was leuk om kennis te maken met je (tijdelijke, eerste) reisgenoten..en straks om 6 uur op voor je eerste stuk stray...! Tot snel weer, super de blog en apps...dag honey!! Plezier!!!
    Kus van mommma

• 01 Februari 2016 - 18:15

Oma En Opa V.'t Westende:

dag Esra fantastisch dat wij je reisverslag hier kunnen lezen.Maak er een mooie reis van,
    veel plezier wij zullen je verslag met plezier lezen.veel groetjes van Oma en Opa

• 01 Februari 2016 - 18:42

Ineke Van 't Westende:

Hoi Esra,
    Leuk om je verslag te lezen. Geniet van deze mooie reis!